1. Wat is links en rechts van mijn auto?
Dit is te zien als u op de bestuurdersstoel zit, de bestuurderskant is links, en de bijrijderskant is rechts.
2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Producten die op werkdagen vóór 16.30 uur besteld en betaald zijn, worden de volgende werkdag* geleverd. Kijk in het schema voor levertijd om te zien welke dag uw bestelling geleverd wordt. De gemiddelde levertijd is 1 tot 2 werkdagen (indien voorradig). Als het onderdeel niet voorradig is, proberen wij zo spoedig mogelijk een vervangend onderdeel te leveren. Als dit niet lukt wordt er in overleg met u een passende oplossing gezocht. Mocht dit onderdeel echt niet meer te leveren zijn, krijgt u het geld binnen 7 werkdagen retour gestort.
* De levertijd voor gespoten auto-onderdelen kunnen 2 tot 5 werkdagen bedragen, afhankelijk dus van de leverancier.
3. Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling? (Nederland en België)
U betaalt slechts éénmalig verzendkosten per bestelling, dus ongeacht het aantal artikelen wat u besteld.
Automatisch wordt éénmalig de verzendkosten van het grootste product berekend.

Verzendkosten zijn per order:vo
€ 2,95 voor enveloppe zendingen
€ 9,95 voor kleine pakketten*
* Toeslag op grote artikelen bedragen gemiddeld € 13,50 tot 35 euro.
Bijvoorbeeld voor bumpers € 13,50 of motorkappen € 35,-
Deze toeslagen worden automatisch bij het artikel in de webshop vermeld en berekend.

Beschadigingen en risico's
Alle auto-onderdelen die wij versturen zijn standaard verzekerd tegen schade, dus U loopt geen risico als het onderdeel beschadigd raakt bij transport. Beschadigingen door transport moeten echter wel binnen 2 werkdagen gemeld worden aan Vosparts.
5. Wat is het adres en telefoonnummer Vosparts?
U kunt ons op maandag tot en met vrijdag bereiken op telefoonnummer +31 (0) 416 - 72 50 40 van 9.00 tot 17.00 uur.
Technische vragen kunt u ook per email aan ons stellen, wij proberen dit binnen één werkdag te beantwoorden.

Adres gegevens
Vosparts
Veensesteeg 10
4264 KG VEEN
info@vosparts.nl
6. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Als u inlogt onder uw account kunt u het retoursformulier invullen. U kunt binnen 14 dagen* na de levering van uw bestelling uw artikel(en) terugsturen. Schades moeten binnen 2 dagen na levering* gemeld worden (*vanaf de datum dat u getekend heeft voor het in ontvangst nemen van het pakket.)

Voor het retourneren dient u de volgende stappen te ondernemen:
1. Vraag per mail een retoursformulier aan, klik hier om een formulier aan te vragen.
2. Na het ontvangen van de retoursbevestiging-email kunt u het volledige en niet-beschadigde product terug in zijn oorspronkelijke verpakking stoppen en verzenden.
3. Na goede ontvangst van het geretourneerde pakket zal Vosparts de betaling binnen 7 werkdagen naar uw rekening terugstorten.

Belangrijk!
Uw retourzending wordt alleen geaccepteerd als:
- Het artikel naar ons verzonden wordt met de originele verpakking (onbeschadigd)
- Het artikel zelf in perfecte staat is (niet gebruikt)
- Het artikel geplaatst is in een doos samen met de retourbon (zorg ervoor dat zware of breekbare stukken goed verpakt zijn!)
- Indien er problemen ontstaan bij uw verzending of transport naar ons, zijn de risico’s voor U als verzender. Bewaar daarom altijd uw verzendbewijs.
9. Moet ik inloggen om te kunnen bestellen?
Nee, u hoef niet eerst in te loggen om te kunnen bestellen. U maakt tijdens het bestelproces automatisch een account aan die u in de toekomst kunt gebruiken om de status van uw order te bekijken of een retourzending aan te vragen. Uw inloggegevens zijn uw email-adres en uw zelfgekozen wachtwoord.
10. Hoe bepaal ik het bouwjaar van de auto?
Vaak als er meerdere auto-onderdelen te krijgen zijn voor een type auto staat er een bouwjaar bij.
Dit is vaak bepaald met een - (minteken). Bijvoorbeeld auto's tot bouwjaar 2002 staat als zijnde -2002.
Auto's na bouwjaar 2002 zijn aangegeven als zijnde 2002-  Dus het - (minteken) voor het bouwjaar betekent tot bouwjaar, en het - (minteken) na het bouwjaar is vanaf bouwjaar.
11. Het onderdeel dat ik zoek staat niet op de website?
Het kan wel eens voorkomen dat u op onze site een onderdeel zoekt, maar dit niet getoond worden bij de categorieën.
In dat geval kunt u ons gewoon bellen, veel auto-onderdelen kunnen wij toch leveren ook al worden deze niet op de website getoond.
12. Hoe vind ik het kleurnummer van mijn auto?
U wilt graag bij ons een bumper in de kleur bestellen, u weet dat de kleur zwart is maar heeft geen idee wat het kleurnummer is. Deze code is vaak lastig te vinden en bij ieder type auto staat het weer op een andere plaats.
Wij hebben daarom voor een u een schema gemaakt waarmee u gemakkelijk de kleurcode kunt vinden.
13. Hoe is de kwaliteit van de auto-onderdelen die ik bij Vosparts bestel?
De auto-onderdelen die u besteld bij ons, hebben de Vosparts Kwaliteits-garantie.
Hiermee bent u er van verzekerd dat het onderdeel altijd past, werkt en alleen van de beste kwaliteit is.
U mag dan ook altijd een onderdeel dat niet aan uw verwachtingen voldoet, naar ons retourneren.
Wilt u meer weten over onze kwaliteits-garantie, dan kunt u de Kwaliteits pagina bezoeken.
14. Mijn bumper moet gespoten worden, welke moet ik kiezen?
U wilt een bumper in de kleur bestellen, alleen nu ziet u 2x de zelfde bumper staan met enkel een verschil in de prijs.
Welke moet u nu kiezen?
Beide bumpers kunnen het zelfde over komen, het kan alleen voorkomen dat er voor uw type auto kunststof bumpers zijn uitgekomen.
Dit wil zeggen dat er geen kleur op de bumper zit en dus gewoon de standaard kunststof kleur heeft (zwart of grijs).
Dit staat dan ook altijd vermeld bij het onderdeel.

Als u dus een gekleurde bumper nodig heeft, kiest u die waarbij staat; "In de grondlaag".
Dit houd in dat de bumper klaar is om gespoten te worden.
Het prijs verschil is te verklaren doordat een kunststof bumper profiel heeft en direct uit de mal komt.
Bij een spuitklare bumper is dit niet het geval en is ook helemaal voorbewerkt (glad getrokken en in de grondlaag gezet)
Wij kunnen dan ook geen kunststof bumpers accepteren als te spuiten bumpers.
Controleert u daarom altijd goed welke bumper u nodig heeft, mocht u er niet uitkomen dan mag u ons altijd bellen.
15. Waar kan ik terecht als ik klachten en/of vragen heb?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@vosparts.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.